ضرورت و اهمیت پشتیبانی وب سایت
نوشته شده توسط : ساحل

وب سایت ها رسانه هایی تعاملی هستند، که قصد آن ها این است که به کاربران پروانه دهند لغایت به سرعت به اطلاعات در وب دسترسی داشته و یا با آن پیوستگی پایدار کنند، نکته اصلی آن است که این بستگی از هر کجا فقط با یک اتصال اینترنتی شدنی است.


بسیاری از کاربران و دارندگان وب سایت از پایین ساخت یک صفحه زیبای گرافیکی تارنما بی آگاهی هستند. اینکه یک وب سایت از چه دسته هایی برپایی شده است که این طور به شکل یکپارچه در هر نوع نمایشگر دیجیتال متصل به اینترنت قابل دسترسی است.

علیرغم پیچیدگی ها و مهندسی بی اندازه ابزارهای وب و اینترنت حتی کوچک ترین و ابتدایی ترین وب سایت ها در طول زمان بی نقص عمل نمی کنند. و این نزدیک غیر بخردانه است که با توسعه و تاسیس یک تارنما تصور نماییم که سایر نیازی به نگهداری و حمایت از آن نیست و کل چیز عالی کار خواهد کرد چون امروز وب سایت به نکویی شغل می کند.

پشتیبانی به طور سر راست و یا غیر مستقیم می تواند به کار و جنبش های یک کسب و کار تاثیر بگذارد:

 

رضایت مشتریان
نگهداری تارنما برای هر کسب و کار صرف نظر از اندازه مهم است. وب سایت شما یک پنجره جهانی به کسب و کار شماست و می تواند کارایی زیادی بر میزان فهم ارزش محصول یا سرویس شما داشته باشد. یک تارنما خوب حفاظت شده برای فراهم کنندگان خدمات یا کالا در هر سررسید از شبانه روز زیاد مهم است. تمام کسب و کارها نیاز به حفاظت وب سایت به طور منظم برای جذب و حفظ مشتری، حفظ رتبه بندی در موتورهای جستجو (سئو) و ارائه اطلاعات جدید، محصولات و خدمات به عموم را دارند. نگهداری تارنما نیز برای حفظ ارزش وب سایت در درازا سررسید لازم است.

وب سایت خوب حفاظت شده، مشتریان جدید را جذب می کند و سطح علاقه مشتریان موجود را حفظ می کند. تارنما شما باید مشتری محور باشد و محتوای مرتبط، بطور مرتب به روز رسانی شده و کانال های ارتباطی با مشتری به احسان پیشه کنند. این ها شامل کارکرد فرم های تماس، آدرس و لیست عدد تلفن به روز شده و محصولات، خدمات و فهرست قیمت ها است.

همگام بودن با موتورهای جستجو (سئو)
از دیگر سوی نگهداری وب سایت برای رتبه بندی موتورهای جستجو و سئو وب سایت زیاد مهم است. موتورهای جستجو همش در حال بررسی تارنما ها هستند. ربات های موتورهای جستجو محتویات تارنما را خوانده آنها را بخش بندی و رتبه بندی می کنند. پس حفاظت از سئوی وب سایت و همگام بودن با موتورهای جستجو اهمیت فراوان دارد. تارنما هایی با درونمایه باستانی در لیست موتورهای جستجو در رتبه ایی ذیل تر قرار دارند. بعضی از موتورهای جستجو، از آنگونه گوگل، سربرگ ها HTTP خود را بررسی می کنند الی بفهمند وب سایت واپسین بار چه زمانی به روز شده لغایت آیا ارزش آن را دارد که درونمایه آن خوانده و لیست شود یا نه. عدم اتمام اصلاحات مکرر می تواند شما را در این فهرست در رتبه زیر تر از رقبای پرکار شما پیمان دهد و در طول زمان شدامد ارگانیک، بازدهی وب سایت و سوداگری شما را زیر آورد.

وجه کمپانی
وب سایت شما بازتاب عمومی وجه شرکت شما است. یک وبسایت که خوب خدمات پشتیبانی سایت نگهداری نشده با تعداد زیادی خطا، لینک های خراب، صفحات مرده و طرحها و اطلاعات منسوخ، یک تصویر توان مناسب را از کمپانی لاغر را پرتو می دهد تا یک شرکت فعال و که تجارت آن هر روز بهتر از دیروز شغل می کند. پس حفاظت منظم وجه و حس ظاهری تارنما شما مطابق با فعالیت یومیه شرکت شما زیاد مهم است. و بررسی و تعمیر لینک های خراب و هر مشکلی، می بایست پیش از آنکه به چشم مشتری بیاید صورت گیرد.

 

پشتیبانی و حفاظت چیست؟
در مقوله وب سایت شما “پشتیبانی و نگهداری” شامل فعالیت، ارتباطات و تعامل بین شما و پشتیبان برای حفظ یک وب سایت یا برنامه بر پایه وب لازم است و گاه از ادمین و کاربران اداری شما نیز حمایت می کند. حمایت می تواند از طریق (اما نه اندک به) تماس تلفنی، ارتباطات ایمیل، تحقیق و هر نوع سعی کمپانی پشتیبان برای رفع نیازهای کنونی شما صورت پذیرد. آخر الامر پشتیبانی دربرگیرنده درخواست هایی که شما درباره سلامت کلی و استحکام تارنما یا برنامه وب خود دارید، می شود.

چرا حمایت مورد احتیاج است؟
برای یک وب سایت ساده – وب سایت های استاتیک – حمایت اغلب به معنی کمک در تغییر محتوای وب سایت است. این احتیاج بنیادی برای نگهداری و به روز رسانی محتوا بدست مدیر سایت انجام می شود. با این حال، اگر صاحب وب سایت در HTML و CSS (یعنی زبان های برنامه نویسی وب) یا با کارکرد CMS ها همانند وردپرس و جوملا مهارت نداشته باشد، پس به یک پشتیبان برای هرگونه به روزرسانی یا اصلاح یا تعلیم این فرآیند ها نیاز است.

برای تارنما های داینامیک و عملیاتی، پشتیبانی اغلب به معنای کمک برای استفاده از کنسول مدیریتی است. در حالی که این رابط ها به طور کلی برای استفاده آسان و کاربرپسند هستند، آنها حائز بعضی از پیچیده ها نیز می باشند که حتی برای کاربران با تجربه می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، هر سایت بیشتر به طور خاص برای سوداگری و نیازهای اداری مالک آن پیکربندی شده است. بنابراین، استفاده از دستورالعمل های عمومی برای مدیریت سایت مشکل و گاه توان پیشه آمد است. به جای آن، دستورالعمل های سفارشی یا آموزش برای بهترین استفاده ضروری می باشد. در نهایت، یک سایت پرکار یا تراکنشی معمولا حائز شدامد و کاربرد بیشتری نسبت به یک سایت استاتیک است و این بدان معنی است که بردباری بیشتری هستی دارد که وب سایت در ارتباط خود با خدمات تارنما های ثالث (پرداخت آنلاین) مبتلا سخت شود.

دامنه خدمات حمایت و نگهداری
هر وب سایت چه استاتیک و چه داینامیک احتیاج به حداقل سطح تعمیر و حفاظت دارد. این می تواند شامل موارد ذیل باشد:

پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات
نگهداری سرور (هاست) و نرم افزارهای نظارتی و بالارفتن آنها
نظارت بر سازگاری متقابل وب سایت و نسخه مرورگرها و پیشروی کردن آنها
مانیتورینگ عملکرد سایت و سئو
نظارت بر درونمایه و به روز رسانی
به روز رسانی های پنل ها، پلاگین ها و افزونه ها
به روز رسانی ایمنی وب سایت
پشتیبانی موارد ویژه و اضطراری امنیت وب سایت (هک شدن، اسپم ها و حملات هکر ها و غیره)
پیشنهاد توسعه های جدید نسبت به تغییرات و امکانات تکنولوژی
همچنین پشتیبان تارنما اهمیت، پیچیدگی، ارزش و طرح پشتیبانی را برای هر تارنما ویژه را به مالک آن ارائه می دهد.

همچنین حمایت و مشاوره به ادمین می تواند برای موارد زیر صورت گیرد:

اطلاعات عمومی، تعلیم و حمایت مستقیم از مدیر وب سایت یا برنامه بر پایه وب.
اطلاعات عمومی، تعلیم و حمایت مربوط به پیکربندی، میزبانی وب و سرور، دسترسی و تنظیمات وب سایت و یا برنامه مبتنی بر وب.
مشاوره فنی مربوط به مدیریت و افزایش بهره وری یک وب سایت و یا برنامه مبتنی به وب.
ارتباط با شرکت پشتیبان به طور سر راست و شبانه معاش برای رسیدگی و حل دشواری ها اضطراری وب سایت یا برنامه بر پایه وب.
البته به طور کلی، موعد پاسخ می تواند نسبت به گونه سایت و قراردادهای مختلف متفاوت باشد.

 

همچین حمایت را می تاب به دو دسته کلی دسته بندی نمود:

پشتیبانی اضطراری
“پشتیبانی اورژانسی” این است که حامی برای پاسخ به شرایط اضطراری وب سایت یا دشواری ها برنامه کاربردی بر پایه وب در دسترس است. شرایطی که در آن دربایستن حتمی به یک پیشه ایی هستی دارد. شرایطی که برخی مواقع اوقات شدنی است باعث ایجاد “عدم قابلیت استفاده”، نمایش یا دسترسی کاربران به سایت شود. مثال هایی از چنین شرایط اضطراری عبارتند از: پایین آمدن یا Down شدن سایت، ویرانی لینک های ناوبری، خطاهای پایگاه داده، وارد شدن محتوای خارجی و ویرانگر به سایت، اسپم و حملات هکر ها. دشواری ها اضطراری وانگهی می تواند مسائل یا تغییرات غیر منتظره و ناخواسته بر در دسترس بودن یا سلامت سایت داشته باشد، که موجب آسیب شدید به عملکرد تجاری، شهرت یا وجه سازمان شما در بین عموم و یا مشتریان شما می شود.

 

پشتیبانی عمومی
“پشتیبانی عمومی” این است که پشتیبان برای پاسخ به مشکلات تارنما و یا برنامه کاربردی وب، در باره باگ ها یا دست درازی کردن هایی که برخی مواقع اوقات رخ می دهد در دسترس باشد. مشکلاتی که می تواند “به طور محدود” مایه عدم استفاده، نمایش یا مسائل دسترسی برای کاربران عمومی و تأیید شده را مایه شود. برای مثال: لینک های ویران در محتوای اصلی سایت، ویرانی تصاویر یا مسائل نمایش مربوط به قالب محتوا، مشکلات سهوی ایجاد شده بدست کاربر یا مسائل سازگاری با مرورگر ها، یا مشکلات و مسائل حاصل از تغییرات غیرمنتظره و ناخواسته (بروز رسانی های پلاگین ها) در دسترس بودن یا سلامت سایت که ممکن است باعث محدودیت حداقلی بدون صدمه به کارکردهای اصلی کسب و کار و یا اعتبار شما شود.

پشتیبانی عمومی نیز می تواند نسبت به توافق شامل افزودن، حذف یا تغییر محتوای سایت یا برنامه مبتنی بر وب باشد. از جمله: افزودن، جایگزینی تصاویر، کپی، فایل ها یا لینک ها، اصلاح عناصر ناوبری، URL ها و اضافه کردن و ویرایش متادیتا ها.

 

کلام آخر
همانطور که روشنگری دادم نزدیک هر نوع وب سایتی و در هر مقیاسی در طول زمان احتیاج به حمایت دارد. مانند هر فرآورده سایر حمایت و خدمات بعد از فروش اثر دهنده کیفیت و اعتبار فرآوری کننده آن محصول است. تارنما نیز از این قاعده مستثنا نیست. یک وب سایت که به نکوداشتن توسعه داده شده است، از پشتیبانی تولید کننده در دراز مدت برخوردار خواهد بود. و این مفتوح به این نکته بر می گردد که کدام کمپانی طراحی وب سایت را گزینش نماییم تا بتواند وب سایت را در سالهای بعد پشتیبانی و مسائل فنی آینده آن را حل یا به روز رسانی کند. خوشبختانه ما در دارکوب با تجربه بلند مدت و شناخته شده خویش در توسعه و نگهداری وب سایت توانسته ایم مشتریان و همکاران خویش را در این سنه ها خوشنود نگه داشته و نسبت به درخواست مالکان تارنما ها آنها را به روز نگه داریم. بعد چه بسا دیگر به لازم به تاکید نباشد که وب سایت بدون پشتیبانی خیلی چیزها را ناچیز خواهد داشت.





:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: